Zespół metaboliczny występuje u wegetarian o 36 proc. rzadziej niż u nie-wegetarian – dowodzą badacze z Loma Linda University w Kalifornii, którzy prześledzili występowanie tego schorzenia u 776 osób dorosłych (z średnią wieku 60 lat), losowo wybranych spośród uczestników dużego badania epidemiologicznego Adventist Health Study 2.

35 proc. badanych osób stosowało dietę wegetariańską. Zespół metaboliczny, przez niektórych specjalistów traktowany jako wstęp do cukrzycy typu 2, stwierdzono u 39 proc. nie-wegetarian i u 25 proc. wegetarian. Obliczono zatem, że dieta wegetariańska redukuje ryzyko zespołu metabolicznego o 36 proc., niezależnie od wieku, płci, rasy, aktywności fizycznej, liczby przyjmowanych kalorii, palenia tytoniu i spożycia alkoholu. Badanie dotyczące wpływu diety wegetariańskiej na występowanie zespołu metabolicznego czeka na publikację w czasopiśmie Diabetes Care.
Źródło: Diabetes Care 2011, online 16 marca; doi: 10.2337/dc10-1221.