Czwartek, 24 maja 2012 r.
Puls Medycyny
Szukaj »
Korzyści z rodzinnych posiłków
Sekcja: informacje
Data publikacji: 2011-05-05
Dziedzina: Pediatria , Inne
Inne artykuły:
Dzieci, które regularnie jadają wraz z rodziną (co najmniej 3 posiłki w tygodniu) są zdecydowanie mniej zagrożone otyłością, a także anoreksją i bulimią – twierdzą amerykańscy badacze z University of Illinois na łamach czasopisma Pediatrics.
Do takich wniosków doprowadziła naukowców analiza wyników 17 wcześniejszych badań dotyczących żywienia dzieci, w których łącznie uczestniczyło ponad 182 tys. dzieci w różnym wieku, także nastolatków. Stwierdzono, że u dzieci, które 5 razy w tygodniu jedzą posiłek wraz z rodziną o 35 proc. rzadziej występują takie problemy związane z odżywianiem jak: gwałtowne objadanie się, prowokowanie wymiotów, stosowanie leków moczopędnych, przeczyszczających lub wspomagających odchudzanie, palenie tytoniu w celu zmniejszenia masy ciała oraz unikanie jedzenia.

Jeśli chodzi o otyłość, to zauważono, że dzieci jadające przynajmniej 3 rodzinne posiłki tygodniowo są zagrożone tą przypadłością o 12 proc. mniej niż ich rówieśnicy, którzy jedzą wraz z rodziną zaledwie 1 posiłek w tygodniu.

Zdaniem badaczy, wspólne posiłki pozwalają rodzicom wcześnie rozpoznać u dziecka problemy związane z odżywianiem, podjąć stosowne kroki i zapobiec dalszemu rozwojowi zaburzeń odżywiania.

Źródło: Pediatrics 2011 online 2 maja, doi:10.1542/peds.2010-1440.

  Stopka autorska:
Autor: Marta Koton-Czarnecka
Artykuł opublikowany w numerze: -
Data publikacji: 2011-05-05
  Poleć znajomemu artykuł
email znajomego :
Redakcja         Reklama         Prenumerata         Kontakt         Napisz do nas         Nota prawna    
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów Artykuł dostępny wyłącznie dla lekarzy