Zielone, liściaste warzywa mogą znacząco zmniejszyć ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2 – donoszą na łamach wydania on-line British Medical Journal naukowcy z Uniwersytetu Leicester w Wielkiej Brytanii.

Zwiększenie spożycia szpinaku, kapusty, kalafiorów I brokułów może wpływać na zmniejszenie ryzyka rozwoju cukrzycy 2 typu. Dr Patrice Carter, dietetyk z Uniwersytetu w Leicester i członek zespołu badawczego ds. cukrzycy Leicester Royal Infirmary, przeanalizowała dane z sześciu badań, obejmujących ponad 220 000 uczestników i analizujących związek spożycia owoców i warzyw z cukrzycą.
W jednym z badań stwierdzono, że większe spożycie warzyw liściastych związane jest z 14 proc. niższym ryzykiem wystąpienia cukrzycy. Większe spożycie to według autorów dodatkowe 1,5 porcji dziennie (120 g ; w systemie brytyjskim 80 g to porcja) zieleniny, na przykład kapusty, brukselki, brokułów, kalafiora czy szpinaku.
„Zwiększenie dziennego spożycia zielonych warzyw liściastych może znacznie zmniejszyć ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2, jednak powinno to być poddane dalszym studiom” – ocenia autorka publikacji.