Czwartek, 9 lutego 2012 r.
Puls Medycyny
Szukaj »
Wino na percepcję?
Sekcja: informacje
Data publikacji: 2010-08-19
Dziedzina: Inne
Inne artykuły:
Umiarkowane spożycie wina nie wpływa na słabsze rezultaty w wynikach testów percepcji – dowodzą norwescy naukowcy.
Na podstawie wyników badania 5033 mężczyzn i kobiet naukowcy z University of Tromsø przekonują, że umiarkowane spożycie wina nie wpływa na rażąco niższe wyniki uzyskiwane przez pacjentów w testach percepcji.

Wyniki testów przeprowadzonych u kobiet spożywających wino 4 lub więcej razy w okresie 2 tygodni nie były gorsze od wyników pacjentek, które spożywały wino zaledwie raz na dwa tygodnie. Autorzy badania stwierdzili również, że picie nie było związane ze znacznie niższymi funkcjami poznawczymi.

W ciągu ostatnich trzech lat, związek między umiarkowanym spożyciem alkoholu a funkcjami poznawczymi analizowano w blisko 68 badaniach, które objęły 145 308 mężczyzn i kobiet w populacjach o różnych modelach spożywania alkoholu. Większość badań wskazała zależność między umiarkowanym spożyciem alkoholu a lepszymi funkcjami poznawczymi i zmniejszonym ryzykiem wystąpienia demencji, w tym również otępienia i choroby Alzheimera.

  Stopka autorska:
Autor: Marta Markiewicz
Artykuł opublikowany w numerze: -
Data publikacji: 2010-08-19
  Poleć znajomemu artykuł
email znajomego :
Redakcja         Reklama         Prenumerata         Kontakt         Napisz do nas         Nota prawna    
Artykuł dostępny wyłącznie dla prenumeratorów Artykuł dostępny wyłącznie dla lekarzy