Sól a choroby sercowo-naczyniowe Istnieje bezpośredni związek między spożywaniem dużych ilości soli a częstym występowaniem udarów i chorób sercowo-naczyniowych. Badania z krajów całego świata dowodzą korzyści związanych z ograniczeniem konsumpcji soli. Opublikowane w British Medical Journal badanie podsumowuje wyniki obserwacji z Wielkiej Brytanii, Japonii, Stanów Zjednoczonych, Holandii, Finlandii i Chin. W sumie uczestniczyło w nich ponad 170 tysięcy osób, spośród których u blisko 11 tysięcy wystąpiły zdarzenia sercowo-naczyniowe.
Wyniki przedstawionych analiz wykazały, że zmniejszenie o 5 g dziennego spożycia soli pozwala zredukować ryzyko chorób sercowo-naczyniowych o 23%. Skuteczność takiej profilaktyki jest tym większa im ograniczenie przyjmowanej soli jest większe i trwa dłużej.
Źródło: DGNews; www.docguide.com
Poleć znajomemu artykuł |