Wino a długość życia Data publikacji: 2009-05-11Dziedzina: Inne Wypicie do pół kieliszka wina dziennie może powodować przedłużenie życia mężczyzny o 5 lat. Wyniki badania na ten temat zostały przedstawione na łamach czasopisma Journal of Epidemiology and Community Health. Badanie objęło 1373 mężczyzn urodzonych między 1900 a 1920 rokiem. Celem była ocena wpływu długotrwałego przyjmowania alkoholu na umieralność z powodu chorób sercowo-naczyniowych i przewidywaną długość życia u 50 letnich mężczyzn.
Spożywanie przez długi okres czasu małych ilości alkoholu - według badaczy - wiązało się z mniejszą umieralnością niż to ma miejsce w grupie osób nie pijących alkoholu. Dane dotyczą umieralności z przyczyn sercowo-naczyniowych, mózgowo-naczyniowych i ogólnych.
Konsumpcja małych ilości wina przedłużała oczekiwaną długość życia w badanej grupie o 5 lat.
Ze względu na istniejące ograniczenia badania, jego wyniki powinny być zweryfikowane w kolejnych pracach.
Źródło: Medscape Medical News; www.medscape.com
Poleć znajomemu artykuł |