W grudniowym wydaniu Journal of the American Medical Association przedstawiono rezultaty stosowania diety o niskim indeksie glikemicznym i diety bogatej w produkty zbożowe przez pacjentów z cukrzycą typu 2. Przedmiotem badań jest przede wszystkim dążenie do redukcji ryzyka sercowo-naczyniowego. Farmakoterapia przeciw hiperglikemii okazała się nie spełniać pokładanych w niej oczekiwań, w związku z czym poszukiwane są rozwiązania związane ze stosowaniem odpowiedniej diety.
W kanadyjskim badaniu randomizowanym przebadano 210 pacjentów z cukrzycą typu 2. Ci z nich, którzy zastosowali dietę o niskim indeksie hipoglikemicznym mieli po 6 miesiącach badania niższe stężenie hemoglobiny glikowanej (p<0,001), natomiast wyższe stężenie cholesterolu HDL (p=0,009), w porównaniu do stosujących dietę bogato zbożową.
Źródło: JWatch General 2009; 2009:2-2
Poleć znajomemu artykuł |