Witaminy grupy B a rak Data publikacji: 2008-11-05Panujące dotychczas przekonanie o korzystnym wpływie suplementacji diety w witaminy B6, B12 i kwas foliowy w zapobieganiu raka u kobiet okazało się mylne – dowodzi artykuł opublikowany w najnowszym the Journal of the American Medical Association. Celem badania była ocena wpływu zastosowania połączenia witaminy B6, B12 i kwasu foliowego w leczeniu i zapobieganiu rakowi u kobiet z wysokim ryzykiem wystąpienia chorób układu sercowo-naczyniowego.
W badaniu wzięły udział 5442 kobiety w wieku 42 lat lub więcej. Część z nich przyjmowała mieszankę witaminową przez ponad 7 lat, natomiast reszta otrzymywała placebo.
Głównym punktem końcowym badania była diagnoza raka inwazyjnego lub raka piersi. U 379 kobiet rozwinął się rak inwazyjny, w tym u 187 stosujących terapię i u 192 przyjmujących placebo. Ryzyko wystąpienia raka inwazyjnego, raka piersi lub śmierci z powodu raka było porównywalne w obu grupach kobiet.
Źródło: JAMA. 2008;300(17):2012-2021
Poleć znajomemu artykuł |